انتخابات

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج در سخنانی گفت که عملیات طوفان الاقصی نقطه عطف واقعی برای مرحله آزادی فلسطین است.

مشعل: طوفان الاقصی نقطه عطف واقعی برای مرحله آزادی است

به گزارش قدس آنلاین، خالد مشعل در یک سخنرانی در لبنان افزود: کسانی که بیرون از نبرد بودند و منتظر شکست مقاومت هستند، وضعیت آنها پس از پایان نبرد طوفان الاقصی و پیروزی مقاومت در غزه چگونه خواهد بود.

وی گفت: مقاومت فلسطین هزینه پرداخت می‌کند و قربانی می‌دهد اما دستاورد هم دارد و این در حالی است که روند سازش فقط تاوان، خسارت و امتیاز می‌دهد بدون اینکه دستاوردی داشته باشد و صرفا تماشاچی اقدامات یهودی سازی سرزمین، مقدسات و شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج اضافه کرد: نبرد طوفان الاقصی تمامی عناصر صحنه در منطقه را تغییر داده و همه چیز را به هوا فرستاده است و در واقع مساله فلسطین را از حالت سکون خارج کرده و به حرکت انداخته و شوک مثبتی به جهانیان داده است.

مشعل در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ما امروز نیازمند توافق ملی با مشارکت تمامی طرف‌های فلسطینی هستیم تا مرحله انتقالی را به آسانی پشت سر بگذاریم و جنبش حماس آماده همکاری با هر سناریوی احتمالی است تا نهاد مرجع فلسطینی در مرحله آینده روی کار بیاید.

وی افزود: حماس از تمامی طرح‌ها حمایت و تلاش می‌کند که از تمامی مجاهدت‌ها برای روی کار آمدن نهاد رهبری و مرجعیت ملی فلسطینی استفاده کند تا زمینه برای تحقق مقتضیات مرحله آتی فراهم شود.

این عضو ارشد حماس در ادامه با تاکید براینکه ما راهی جز مقاومت نداریم و بی نتیجه بودن چشم دوختن به هر گزینه دیگری ثابت شده است، گفت: این مقاومت است که فرصت‌ها و چشم اندازهای جدید ایجاد و حتی چشم اندازهای سیاسی خلق می‌کند.

مشعل همچنین افزود: تفاوت میان هزینه‌های مقاومت و هزینه‌های مذاکرات و امید بستن به راهکار سازش این است که مقاومت هزینه می‌دهد، خسارت متحمل می‌شود و شهید و قربانی می‌دهد اما دستاوردهایی را هم محقق می‌سازد؛ همان طوری که در جنوب لبنان و در غزه دستاوردهایی هم داشته است اما روند سازش نه تنها تاوان و امتیاز می‌دهد بلکه کشتار و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، شهرک سازی‌ها، اعمال خفقان و محاصره نیز ادامه پیدا می‌کند و هیچ هدفی هم محقق نمی‌شود.

گفتنی است؛ پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.